BITS

miércoles, 29 de febrero de 2012

Porto temps que estava preparant tot aquest material. He estat escannejant els arxius que tenia de fa temps, passant-los de pdf a jpg, i afegint un nom amb el paint.... per a poder-los utilitzar en la nostra PDI d'una manera més lúdica i vistosa.... tot plegat una feinada, però ara ja ho tinc acabat.
Actualment no ho podem obrir a la classe, però m'és igual, el regal el deixo igualment per als meus pekes i per altres mestres que ho necessitin. De moment poso els bits que he confeccionat, d'aquest mes que acabem ... el febrer. I mica en mica aniré publicant més material. Tot ho trobareu en les pestanyes de "Món i memòria". Salutacions.

NOVA DITA: MARÇ ...



TEATRE EN ANGLÈS

lunes, 27 de febrero de 2012

Una bonica mostra de teatre en llengua anglesa, amb molta gràcia i adient per als nanos d'infantil. Una botiga d'animals on el botiguer ens ensenya els diferents tipus d'animalons i el que mengen, i una "senyora" que tot ho toca i ho desendreça... jejeje, hem passat una bona estona.


CONTE DE LA JANA

La Jana ens ha dut un conte sobre els bolets, ens explica com un nen va d'excursió amb el seu avi a la muntanya i li ensenya a "caçar bolets" i a com els ha de tallar per a poder trobar més la tardor vinent. Ja sabem que no estem a la tardor però lo millor de tot és que ella mateixa ens ha pogut llegir el conte. El que em dóna una idea si voleu que la posem en pràctica: la setmana que ens toqui la Mona podeu dur un conte que l'explicareu vosaltres a la resta de companys, ha de ser curtet. I per als qui ja hagueu dut la Mona a casa no patiu que també podreu tenir la vostra oportunitat.
Ara us deixo la foto del conte que ens ha explicat la Jana, amb la recepta per a fer truita de bolets (que ara ja en sabeu) i jo us deixo un enllaç a una cançó que tenia penjada a l'apartat de "cançonetes" molt adequada per a fer la truita....i divertida!


SERIACIONS AMB PDI

domingo, 26 de febrero de 2012

Cada vegada gaudeixo més de la PDI que tinc instal·lada a la classe. Aquí us deixo una petita mostra del que es pot fer quan domines totes les eines que tenen aquestes meravelloses pissarres. El que abans era feixug ara s'ha convertit en jocs atractius per als alumnes.
Les formes fetes amb el botó ideal per aquesta tasca més el color  que li vulguis aplicar és una manera neta i polida de presentar seriacions per a nens de parvulari.


DEDICAT AL MEU CLAUSTRE-BLOG

sábado, 25 de febrero de 2012

Aquest és un exemple de la feina ben feta del treball en equip. De la unió, organització, i recull dels esforços d'un equip ben organitzat, el paper  que cadascú té dins l'equip i la importància de la motivació.



Dedico aquesta troballa de youtube, a les meves companyes de CLAUSTRE-BLOG, un projecte com el nostre on les paraules compartir, ajuda, gràcies, motivació, unió, recursos... són les mes usades en les nostres comunicacions. ENDAVANT NOIES!!

COMIENZA "UN PROYECTO ENTRE TODOS"

viernes, 24 de febrero de 2012




Como ya sabéis desde el día 20 de febrero está en marcha nuestro proyecto de colaboración. 
Esta semana ya hemos tenido el primer mensaje de inicio de proyecto, publicado por el blog LAS COSAS QUE APRENDO, y nos gustaría aclarar algunas de las cosas que tenemos que hacer para que todos podamos beneficiarnos de este proyecto colaborador:

  1. Tenemos que hacernos seguidores de los blogs colaboradores, así nos podremos enterar fácilmente cuando alguien publica una entrada de ayuda. 
  2. A partir de ahí se envían comentarios con los enlaces de ayuda.
  3. Los comentarios se tienen que publicar para poder evitar que se repitan enlaces enviados. 
  4. También se deben publicar para que todos los blogs colaboradores puedan aprovechar esos mismos enlaces para otras ocasiones. 
  5.  Cada mes publicaremos una lista actualizada de los blogs colaboradores (siempre que haya blogs nuevos que quieran apuntarse al grupo).
Si tenéis alguna duda o cualquier problema, o simplemente queréis hacer alguna sugerencia de funcionamiento u organización, podéis hacerlo contactando con cualquiera de los blogs organizadores: 

Esperamos que esta aventura que tan buena acogida ha tenido por parte de todos vosotros sea sólo el inicio de un gran “PROYECTO ENTRE TODOS”.

PISCINA DE BOLES

martes, 21 de febrero de 2012

Tots els dimarts a la tarda ens toca fer motricitat. Els nanos esperen amb impaciència que arribi aquest dia perquè realment gaudeixen del joc motor. Però a mi m'agrada presentar jocs populars, de regles, que un cop presentats puguin utilitzar a les estones d'esbarjo, o sigui, de joc lliure.
Però avui ha estat diferent, hem anat a la sala de la piscina de boles que ara feia uns dies que no havíem anat. Hem  dividit la classe en dos gans grups per a poder fer torns. Estic molt contenta perquè l'ordre donada ha estat treure's les sabates, deixar-les ben endreçadetes a fora de la sala i jugar dins la piscina, cilindre, i matalàs d'equilibris sense donar-se cops , i els nens i nenes de la classe l'han seguida molt bé.
Us deixo una mostra de lo bé que s'ho han passat i observeu què bé han posat les seves sabates, són molt endreçats!!

EDUBLOGS 2012


Ja sabeu que aquest any m'han escollit per a fer de jurat en el Premi Edublogs d'enguany. Estic molt contenta de poder ocupar aquest lloc tant privilegiat, com és el d'estar aquesta vegada a l'altre cantó....
L'any passat vaig viure moments i sensacions que mai oblidaré. I el fet de participar en aquest esdeveniment m'ha servit per a conéixer docents d'arreu del món.

Fins ara jo escrivia el blog com a eina d'aula, però de fa unes setmanes cap aquí he pogut observar que hi ha molts mestres que seguien Món Infantil. I tot és gràcies a que vaig participar en el Premi d'Edublogs 2011.
A arrel del premi vaig establir contacte amb dues mestres, la Noelia i la Miren, i vam fer activitats conjuntes a través dels blogs. La meva visió vers el meu blog encara la tenia com a blog d'aula, però és gràcies a elles dues més l'Ana i la Fini, amb qui hem muntat un gran projecte d'ajut a d'altres mestres (de tot el món) i això m'ha fet obrir la mirada i ampliar els meus horitzons. Gràcies noies!

Per tant, el blog Món Infantil, passa a tenir dos tipus de lectors: els meus pekes de la classe (que són els protagonistes i per a qui escric principalment) i els altres docents que necessitin ajut col·laboratiu d'alguna mena o simplement que passin per fer una ullada.
Des d'aquí dóno les gràcies a tothom qui deixa un comentari o simplement un somriure, ja que un blog, com a molts llocs ho posa s'alimenta dels comentaris dels seus lectors. Heu de pensar que la majoria de blogs ho fa gent que durant el dia està treballant i a la nit ens posem a explicar com ens ha anat el dia amb els vostres fills, o experiències que hem tingut dins les nostres aules. Faig una crida a que no us faci vergonya quan passeu per un blog i dir-li... hola, he estat per aquí.....
Bé, volia expressar això i a més, dir-vos que des de ahir ja ens han assignat els blogs que he de revisar... quins nervis, quina emoció, quina responsabilitat, ... quina feinada, jejeje.... però és tot un honor poder estar en el Jurat de Premi d'Edublogs 2012.
Des d'aquí envio un forta abraçada a tots els participants i molta sort a tots!!!

LA CASETA

Un bon recurs que han elaborat els papis del Pablo en un dia de fred de cap de setmana. La caseta és preciosa i escau molt bé ja que estem treballant la poesia de "la caseta" (publicada ja en un post anterior).
Justament ahir vàrem fer un dibuixets per aprendre pas a pas a dbuixar un paisatge amb una caseta , anàvem seguint les característiques que ens anava dient la pròpia poesia i aquest joc els va agradar molt, ja que a part de vivenciar millor el que deia la poesia  per a poder memoritzar-la aprenen alhora a dibuixar.
De moment us deixo la foto de la caseta feta per en  Pablo, però possiblement aquest post sigui ampliat amb els dibuixos quan els tinguem acabadets.

CARNESTOLTES

Aquestes han sigut les nostres disfresses. Aquest any el tema ha estat el circ. Els alumnes de Parvulari erem tots i totes pallassos; tot i que cada classe era un pallasso diferent. Estaven moníssims (bé això m'han dit, perquè com ja sabeu vaig estar malaltona i no vaig poder gaudir del dia de Carnestoltes amb els meus pekes), però he vist alguna foto i feien molt goig.
Us deixo la foto de la disfressa de la nostra classe....



I aquesta és la màscara que van fer a classe...

CARNESTOLTES: LA MICA I LA MONA


Però què maques que heu posat les nostres mascotes de la classe. La Mica amb aquesta màscara feta a mida i la Mona amb el barret de fada que li ha portat aquesta setmana el nostre company Pablo.
Us felicito per cuidar tant a la Mica i la Mona!!

PROYECTO BLOGS AMIGOS: AVISO

sábado, 18 de febrero de 2012




Os hago saber que tenemos en marcha una lista en Twitter. Si usas esta red social déjame un comentario en esta entrada dejando tu nombre de usuario y te añadiré en la lista. De la misma manera que te puedes hacer suscriptor de dicha lista.

DIA INTERNACIONAL D'ASPERGER

En Joel ens aporta aquest enllaç que parla sobre la síndrome. Donem les gràcies a la connexió que hi ha entre bloggers i així poder compartir material que un troba per aquí i l'altre troba per allà. M'ha agradat molt aquest vídeo i per tant, a part de donar les gràcies al Joel espero que us agradi a vosaltres també.



AMB GANES DE GUERRA...

Estimats lectors he estat uns dies absent en el blog, malaltona ... suposo que com molts de vosaltres. Ara ja torno a la "carga" i amb moltes ganes de guerra.
Trobo a faltar als meus 26 pekes que són un amor de classe. Espero que us hagi anat molt bé el carnaval, vaig pensar molt en vosaltres dijous, que era el dia de la rua.
Qui tingui ganes de veure's disfressat en el blog podeu enviar un correu amb una foto i la penjaré, i així de pas veig lo guapots que estàveu.
Molts petons i fins dilluns

ERRORS FREQÜENTS SOBRE LA SÍNDROME D'ASPERGER

•"..El síndrome de Asperger es un tipo leve de autismo o es un autismo leve."
Aclaracion: El Autismo y el síndrome de Asperger son dos síndromes diferentes. El síndrome de Asperger NO es un tipo leve de autismo, sino que está clasificado como un trastorno generalizado del desarrollo que tiene un curso o trayectoria de desarrollo diferente al autismo (incluidos una alta proporción de casos de personas autistas de alto funcionamiento). Diferente, pero no más leve en cuanto que no puede ser comparado.

•"...El síndrome de asperger es una dolencia, etc."
Aclaracion: El síndrome de Asperger, no se transmite ni se cura, es un trastorno del desarrollo, es decir, el desarrollo se produce de un modo alternativo al de la población estadísticamente normal o neurotípica. Supone una neurodiversidad.

•"...El S. de Asperger es un trastorno infantil."
Aclaración: El síndrome de Asperger se manifiesta por primera vez en los primeros años de la infancia, de ahí su asociación con un trastorno infantil, pero es sin duda un trastorno crónico del desarrollo y del procesamiento de la información que persiste a lo largo de la vida del individuo.

•"...El S. de Asperger es una psicopatía."
Aclaración: La palabra psicopatía implica hoy en día connotaciones diferentes a su definición literal "patología mental". Un psicópata no es una persona asperger.

•"..El síndrome de Asperger aparece a los 4 – 5 años."
Aclaración: El síndrome de Asperger está presente en toda la historia del desarrollo del individuo, pero no puede diagnosticarse correctamente hasta la edad en que aparecen en todos los niños las competencias sociales que están alteradas en los afectados, esto es a la edad de 4- 5 años aproximadamente.

•"..El S. de Asperger es un trastorno de la empatía."
Aclaración: Las personas Asperger pueden ser empáticas pero sólo cuando son conscientes de las emociones ajenas; por otro lado, en esos casos la expresión de las emociones en ellos no se suele ajustar a los patrones sociales mayoritarios y esta expresión no suele ser percibida como empática por la mayoría de las personas. La discapacidad de la persona asperger es eminentemente social. Esto es; la empatía puede estar afectada como parte del déficit general y profundo de la cognición social.

•"...Los afectados son todos muy inteligentes."
Aclaración: Suelen serlo en algunos casos, pero en éstos, su inteligencia es de tipo lógico o impersonal. La alteracion en el procesamiento de los estímulos sociales y las dificultades para entender el mundo social y sus relaciones están siempre presentes. Normalmente las personas Asperger suelen estar en los rangos normales de capacidades cognitivas.

•"...Los afectados tienen problemas de lenguaje."
Aclaración: Tienen un lenguaje formal correcto; lo que tienen alterado es el uso social del mismo, a veces la entonación, volumen de voz u otras características propias de la función pragmática del lenguaje. Normalmente son literales en la interpretación del mismo con dificultades para entender dobles significados o ironías. Algunas veces se produce retraso leve en la adquisición de lenguaje. En estos casos se alcanzan los niveles normales de lenguaje rápidamente a la edad de 5-6 años.

•"...Los niños con sindrome de Asperger son agresivos."
Aclaración: Los niños Asperger no son en absoluto agresivos, mas bien al contrario, son los alumnos menos agresivos del aula. Los escasos estallidos de agresividad en las aulas responden a la presión continua, acoso escolar y conductas de exclusión social que sufren los alumnos Asperger en un porcentaje muy elevado. El acoso escolar y la exclusión no suelen ser percibidos por el profesorado pues se manifiesta de forma a veces muy sutil. Sin embargo, lamentablemente cuando el alumno asperger llega al limite de lo que puede aguantar, su respuesta no es sutil y el alumno no suele tener en cuenta el contexto social, por lo que si es violenta es rápidamente percibida, y es más, suele ser la excusa perfecta para hacerle responsable a él de su situación de exclusión y justificar la misma.




Font: COSQUILLITAS EN LA PANZA

UN PROYECTO ENTRE TODOS: blogs colaboradores

domingo, 12 de febrero de 2012






















Hace más o menos quince días os presentamos UN PROYECTO ENTRE TODOS, un proyecto de colaboración entre blogs amigos para la recopilación de materiales, recursos, etc... La verdad es que no podíamos pensar, ni por asomo, mientras estábamos organizando esta aventura, que tantos blogs os podríais sumar a este proyecto. ¡¡Formamos un grupo de 51 blogs!!

Hoy publicamos la lista de blogs que nos habéis dejado un comentario para formar parte de este grupo, es decir la lista de blogs colaboradores. Pasamos así, a la 3ª y última fase de organización:

- Cada blog participante se hace seguidor del resto de blogs colaboradores, de esta manera podrá enterarse cuando alguien escribe una entrada pidiendo "ayuda".
- La colaboración es absolutamente voluntaria, y desinteresada, tanto para quien pone la entrada pidiendo ayuda como para quien colabora con ese blog.
- Este proyecto se inicia el 20 de FEBRERO y a partir de este día ya podéis realizar alguna entrada utilizando el 2º sello del grupo. Lo mejor sería hacerlo de forma escalonada, no todos a la vez.

- Por favor tened un poco de paciencia hasta que nos acostumbremos todos al funcionamiento de este grupo.
Sólo nos queda dar las gracias a todos por la acogida tan agradable y cariñosa a través de vuestros comentarios. 


Esperamos que esto sólo sea el inicio de una gran cantidad de PROYECTOS ENTRE TODOS.








           

COM FER UN PUZZLE

miércoles, 8 de febrero de 2012


Acabo de descobrir aquesta eina tan valuosa per a mi i els meus pekes. Podem fer puzzles de la imatge que més et convingui o de qualsevol que tingui la web on ara us adreçaré. També li pots dir quantes peces vols o com ha de ser la forma de la peça. Un cop has pujat la foto i li dius tot això de les peces, doncs ja tens a punt el puzzle per als teus alumnes. A més ho pots inserir on vulguis (blog, pdi, ...)

Si ets un docent i no et surt, no dubtis a preguntar-me.
I si ets un alumne meu espero que t'agradi el que us he preparat!!

PÀGINA DE FACEBOOK PER ALS DOCENTS

Us faig saber que he obert una pàgina al facebook per ajudar i compartir material amb els docents. Tothom qui vulgui es pot fer "fan" i així tindreu les notícies directes al vostre facebook.

En un principi vaig crear el blog "Món Infantil" com a blog d'aula pensant i escrivint com si només em seguissin les famílies de l'escola, però després d'un any amb el blog en marxa i per l'afluència de visites d'altres mestres de tot arreu de món, em donava la sensació que encara podia donar més de mi ajudant a qualsevol col·lega que ho necessités. Per tant neix la pàgina del Facebook amb el mateix nom "Món Infantil" per poder seguir la meva tasca i compartir material de tot tipus.
Us animo a participar i si teniu material per a penjar a la pàgina i voleu col·laborar, doncs ja sabeu!!


PREMI DES DE "NOS GUSTA APRENDER"

lunes, 6 de febrero de 2012

La companya bloguera Feli Rodríguez ens fa menció al seu blog fent-nos aquest regalet!!

No entro gaire en el joc de contestar les preguntes perquè a part, que em queda poquet temps per a dedicar-me al que realment m'agrada que és escriure en el blog per als meus pekes, doncs fa poquet ja vaig rebre un altre detallet que també havia de contestar unes preguntes similars.

Ho agraeixo de tot cor. I jo el dedico a totes les persones que em segueixen. No posaré un llistat de blogs perquè sempre et deixes a algun i ho trobo una mica lleig.
Per tant, us convido a que us agafeu el detallet i el pengeu en el vostre blog de la mateixa manera que si us l'hagués dedicat directament.

I a més a més acompanyat d'un petonet!!

UN PROYECTO ENTRE TODOS: 2º fase




Hace unos días iniciamos nuestra aventura para formar un grupo de blogs que colaboren entre ellos en la búsqueda de información y material complementario para la realización de proyectos centros de interés etc…
En primer lugar tenemos que daros las gracias por la gran acogida que ha tenido la iniciativa. 
Sois muchos los que nos habéis enviado vuestros mensajes para participar en este grupo. 

¡¡MUCHAS GRACIAS Y BIENVENIDOS!!

En segundo lugar y ante la rapidez de algunos de vosotros,  queremos aclarar los siguientes pasos que vamos a seguir. A finales de esta semana publicaremos una lista de todos los blogs que participan. De esta manera todos podremos hacernos seguidores de los blogs que formamos este grupo para poder ver cuando alguno de nosotros publica una entrada de ayuda.
Os pedimos un poco de paciencia hasta que nos organicemos como grupo.
Bueno, si alguien tiene alguna duda que no tenga reparos en preguntar y no os olvidéis de poner el sello de colaboración en el blog. 
Gracias de nuevo.

APRENDRE A CREUAR ELS CARRERS

sábado, 4 de febrero de 2012

L'altre dia va sortir en una de les nostres converses com havíem de creuar els carrers, i a més d'aprendre la cançó del semàfor (ubicada en la pestanya de cançons de classe), he trobat aquest enllaç que crec els agradarà molt als nens i nenes de classe. Si us plau, l'heu de mirar a casa perquè a l'escola no podrà ser ja que internet no funciona, i el comentarem tots junts.

Edu3.cat

PREMI AMISTAT BLOGUERA

Donem les gràcies a l'Ana que des del Blog AULA TIC ens entrega aquest premi a l'amistat; al mateix moment que també arriba per un altre cantó, des del Blog de la Fini MI GRIMORIO ESCOLAR. És bonic saber que arreu del món pot haver gent que pensa en tu sense tan sols coneixe'ns cara a cara. Però realment formen part del meu claustre virtual que cada vegada és més gran. Elles dues, juntament amb la MIREN  i la NOELIA hem començat un projecte d'ajuda al professorat en general i estem emocionades de poder unir els esforços de molts docents per aplicar després a les nostres aules.
La condició de rebre aquest premi són dues: la primera dedicar-la altres blog amics i la segona contestar a unes preguntes per a que em conegueu millor (les poso en castellà que és com me les han fet):

Dedico el premi directament al meu claustre-virtual i algun més però he dir que hi ha moltíssima gent que se'l mereix i no està en aquesta llisteta, però això no vol dir que no els tingui presents. Així doncs:
Ana http://aulatic-terradeferrol.blogspot.com/
Fini http://migrimorioescolar.blogspot.com/
Miren http://laclasedemiren.blogspot.com/
Noelia http://micolealdia.blogspot.com/

També faig una menció especial a Magda, una mami-bloguera, amb la qual puc parlar de temes de bloggers http://bimobebe.blogspot.com/

I aquí teniu les preguntes:
1.-  ¿En qué nivel impartes clases? a Parvulari, concretament a P5 
2.- ¿Cómo aterrizaste en el mundillo de los blogs? a l'any 2006 vaig trobar un blog d'una mestra de Veneçuela i vaig pensar que podria fer algo també.
3.- ¿Cuántas horas le dedicas normalmente? 3 hores diàries si comptem també la cerca constant d'activitats per als meus pekes de la classe.
4.- ¿Cuáles son tus hobbies? "navegar" per la xarxa, punt de creu, ballar
5.- ¿Una de tus muchas virtudes? tinc moltíssima paciència amb tothom nens i adults.
6.-¿Cuál es tu comida favorita? m'encanta tot el que cuina el meu marit!!
7.- ¿Comer fuera o en casa? m'agrada molt sortir
8.- ¿Qué querías ser de mayor? la meva mare sempre ho explica ...que jo deia que volia ser de gran "senyu", o sigui que la meva vocació la porto molt endins.
9.- ¿Cambiarías algo de ti? ser més ràpida en fer les coses, tothom em diu que sóc lenta...però llavors m'enrecordo del conte de la Llebre i la Tortuga
10.- ¿Algún sueño sin cumplir? també volia ser ballarina, m'encanta ballar

UN PROYECTO ENTRE TODOS: colaboración entre blogs amigos

jueves, 2 de febrero de 2012

Muchas de las personas que realizamos blogs de educación, presentamos los proyectos que vamos realizando y sirven de punto de partida para otras personas que también, en algún momento van a realizar un proyecto sobre el mismo tema. Pero no sólo presentamos proyectos, sino también dibujos, canciones, murales, videos… que refuerzan el trabajo que realizamos.

Este grupo de blogueras:

- Mireia (Món Infantil
- Miren (La clase de Miren
- Ana (AulaTic
- Noelia (Mi cole al día

Os ofrece, a quien le interese, participar en un grupo de colaboración para la recopilación de material. Material que servirá de punto de partida para la realización de proyectos, unidades didácticas, centros de interés… 
Para ello proponemos la utilización de dos sellos.

Primer sello: que se añade al blog (en forma de gadget) que indica que formas parte de este nuevo grupo.




Segundo sello: cuando vamos a comenzar un proyecto, realizamos una entrada indicando el tema del proyecto y añadimos este sello. Es una señal de inicio de la colaboración. La persona que tenga material, que pueda aportar, puede hacer un comentario en esta entrada enlazando direcciones de interés. De esta manera nos facilitamos entre todos la búsqueda.






 Si queréis participar en este grupo sólo tenéis que hacer un comentario en esta entrada con el nombre de vuestro blog y llevaros los dos sellos. ¡¡Tan fácil como eso!!. Dentro de un par de semanas realizaremos una nueva entrada con los integrantes del grupo.

Animaros a hacer “UN PROYECTO ENTRE TODOS

NOVA POESIA: EL RATOLÍ

EL RATOLÍ
Related Posts  for WordPress, Blogger...