LA MICA I ELS SEUS VESTIDETS

sábado, 28 de enero de 2012

La Rosa i la seva mami han confeccionat un vestit de ballarina per a la Mica. La Mica està molt maca i contenta amb aquest nou vestit. Li queda genial!!  Moltes gràcies!

Per a qui no se'n recordi, tenim les mides en aquest link: MIDES DE LA MICA (parla la mestra)


LECTURA RÀPIDA

jueves, 26 de enero de 2012

Avui hem estat jugant a veure qui llegia més paraules o frases d'uns cartellets en lletra de pal.
El color de la lletra és en vermell, un dels colors més atractius per a la vista dels menuts i que ells millor veuen. La lletra és de pal perquè el que vull aconseguir és que prenguin seguretat i una bona pujada d'autoestima en veure que acerten i van acumulant una filera de paraules.
Al principi els ensenyo jo la paraula i la guanya el primer que la llegeix. Més tard cantem una cançó eliminatòria i juguem per taules. Tenim unes quantes paraules i el que li toca parar va ensenyant els rètols. Quan acaben la ronda es tornen a desar a la capseta o safata i li toca "parar" a un altre company.
Els ha agradat força!!


KATMANDÚ, UN MIRALL EN EL CEL

miércoles, 25 de enero de 2012

Ja tinc ganes que s'estreni aquesta pel·lícula. Ja queda poquet...
La Laia, una mestra catalana, marxa al Nepal als anys 90 com a voluntària d'una escoleta local. Allà es troba amb una pobresa extrema i el panorama educatiu pel terra. S'ha de casar per conveniència, però resulta que s'enamora després del noi amb qui s'ha hagut de casar...
Us deixo el trailer, els paisatges i colors són preciosos, espero que l'argument de la pel·li també ens agradi quan l'estrenin.




ADAGIO PER CORDA (BARBER)

LA NOSTRA ESCOLA SURT A LA VANGUARDIA

lunes, 23 de enero de 2012

Estic orgullosa de la notícia d'avui a La Vanguardia, on parlava de les 10 millors escoles de Catalunya, entre elles está la NOSTRAAAAAA !!!
Aquí us deixo l'article per a qui no l'hagi pogut llegir en el seu moment.
FELICITATS a tots i totes els que pertanyem a l'escola Petit Estel- La Nova !


NOVA POESIA: LA BRUIXA

LA BRUIXA

MEDITACIÓ DE THAIS (MASSENET)

ASPERGER

miércoles, 18 de enero de 2012

El síndrome de Asperger es un trastorno severo del desarrollo que conlleva una alteración neurobiológicamente determinada en el procesamiento de la información. Las personas afectadas tienen un aspecto e inteligencia normal o incluso superior a la media. Presentan un estilo cognitivo particular y frecuentemente, habilidades especiales en áreas restringidas.

El síndrome de Asperger se manifiesta de diferente forma en cada individuo pero todos tienen en común las dificultades para la interacción social, especialmente con personas de su misma edad, alteraciones de los patrones de comunicación no-verbal, intereses restringidos, inflexibilidad cognitiva y comportamental, dificultades para la abstracción de conceptos, coherencia central débil en beneficio del procesamiento de los detalles, interpretación literal del lenguaje, dificultades en las funciones ejecutivas y de planificación, la interpretación de los sentimientos y emociones ajenos y propios.

Supone una discapacidad para entender el mundo de lo social, que da origen a comportamientos sociales inadecuados proporcionándoles a ellos y sus familiares problemas en todos los ámbitos. Los déficits sociales están presentes en aspectos del lenguaje tales como dificultades en el ritmo de conversación y frecuentemente alteración de la prosodia (entonación, volumen, timbre de voz, etc). Asimismo suelen ser disfuncionales los patrones de contacto ocular, gestual, etc. En la mayoría de los casos existen dificultades en la coordinación motora.

Es un trastorno muy frecuente (de 3 a 7 por cada 1.000 nacidos vivos), poco conocido entre la población general e incluso por muchos profesionales. Se encuentra encuadrado en los TEA o Trastornos del Espectro Autista, aunque por sus competencias intelectuales y lingüísticas se mantiene como una entidad diferenciada del autismo clásico.

La F.A.E. representa al colectivo de familias y afectados por S. de Asperger de España a través de las diferentes asociaciones sin ánimo de lucro cuyos objetivos son: La difusión informativa, la detección temprana, el reconocimiento de los derechos educativos y asistenciales de los afectados y sus familias, la inserción laboral de los adultos, y en definitiva la integración social de los afectados respetando su neurodiversidad.


FONT: FEDERACIÓ ASPERGER ESPANYA

EDUCAR EL BON HUMOR

martes, 17 de enero de 2012

El riure cura en molts sentits, almenys, des d'un punt de vista emocional. Un nen que ha tingut un mal dia a l'escola, se sent molt alleujat en arribar a casa en cas que pugui compartir moments de bon humor en família. De fet, els propis músculs de la cara es relaxen molt al compàs d'un somriure o d'una riallada. És clar que les manifestacions d'alegria es produeixen en diferents graus. No obstant això, més enllà del que creuen algunes persones, el caràcter no és una cosa determinant.
És a dir, les emocions i les actituds també s'exerciten a través de la força de voluntat i també, a través de les ganes d'apostar pel canvi. Si saps que alguna cosa et fa bé ... Per què no intentar-ho? Hi ha moltes raons per no renunciar al sentit de l'humor i al riure: et sents molt més ple, a més, el riure sempre és més gran quan es comparteix amb els altres (per tant, enforteix els vincles familiars i l'amistat) i per sort, és un bé gratuït. Per tant, està a l'abast de tothom. Com educar el sentit de l'humor a través d'activitats senzilles en família?

A través de plans tan divertits com una guerra de pessigolles, o també, és possible fer una batalla de coixins, jugar a fet i amagar dins de la casa, veure una pel · lícula que sigui divertida i causi riure ... Per descomptat, dins de les tradicions habituals de les reunions familiars hi ha la de explicar acudits arribat el moment. Una disfressa també pot ser motiu de diversió. Fins i tot, veure fotografies del passat pot resultar d'allò més creatiu. La pròpia vida té molts moments còmics, per tant, poder compartir aquests moments amb els altres, val la pena. Els nens viuen més feliços en la mesura que respiren un ambient emocional agradable, un clima flexible i on hi ha espai per a l'alegria i la il · lusió.
El riure aconsegueix alleujar les situacions més difícils, d'aquesta manera, els problemes es relativitzen una mica més i s'aprèn a suportar les coses tal com són. En moments de crisi econòmica, cal posar al mal temps bona cara per no deixar que els temes econòmics amarguin tota la felicitat a la llar i així quedi una escletxa de llum per a l'esperança.

FONT: EL BLOG INFANTIL

LES JOGUINES DE REIS

sábado, 14 de enero de 2012

Aquesta setmana ha estat especial... hem pogut dur a classe alguna de les joguines que ens vàren portar els Reis Mags, les hem compartit amb els companys.
Mireu què guapos que estem!!

EL DOL EN ELS INFANTS

martes, 10 de enero de 2012

Avui ha estat necessari fer una mica de pedagogia sobre la mort dels avis. Malhauradament en aquestes festes hem tingut un cas en una de les nostres famílies de la classe.

  Hem explicat el conte "BONA NIT, AVI!" Peris, Carme - Bausà, Roser on la Marta i la seva mare parlaven sobre l'avi, tot recordant-lo després d'haver vist un estel que els feia l'ullet... Una forma molt tendra d'abordar el tema de la mort. Ajuda als infants a situar la persona morta en un espai concret , per imaginar què estaran fent des d´allà (com ara encendre els estels que il.luminen els somnis). La història es pot adaptar per parlar de qualsevol altra persona que estava malalta i hagi mort.
"Un dia, l'avi va pensar que, com que aquí baix dormia malament i li feia mal tot el cos, potser seria millor dormir en un matalàs de núvols".

  Ha estat enriquidor ja que tots han participat i molts dels companys sabien a qui li podia escaure aquest conte sense haver dit cap nom. Hem fet alguns canvis de l'original i en el nostre conte la persona perduda era una àvia, i el llit de núvols hem quedat entre tots que seria dolç com un núvol dels de les fires.
Alguns alumnes també han fet referència a  quan es mora una mascota però també hem entès que potser estarien en el llit de núvols especial per a animalons.
  Ara sabem que des del cel sempre hi ha un estel que ens pica l'ullet... i en un raconet del nostre cor, sabem qui és.


  A més, us deixo un enllaç de l'Associació de mutua ajuda davant el dol, on podreu entrendre millor la noció de la mort en la Infància i alguns consells per ajudar al nen en el seu dol

TORNEM A L'ESCOLA

domingo, 8 de enero de 2012

Demà tornem a col·legi i ens tocarà treure les cosetes de nadal, no m'agrada, però és així. Us deixo un toc d'humor fent referència a les retallades....per començar amb un somriure i no perdre la il·lusió per ensenyar. Fins demà!!



Gràcies Àngels Pons per la teva troballa i compartir-la amb tots nosaltres.

LES TIC A L'AULA

He trobat aquesta presentació que resumeix molt bé el canvi que estem experimentant a les aules en els nostres dies.


EL MEU ARTICLE EN PAPER (RESUMIT)

martes, 3 de enero de 2012

Tots els que m'aneu seguint ja sabeu que em van publicar un article en una revista digital anomenada   BITS DIGITAL, doncs ara m'ha arribat a casa una altra revista ( Comunicación y Pedagogía) on també em van publicar l'article però més curtet, ja que aquí estava acotat a un full.
Estic molt contenta de tot el que m'ha passat en aquest 2011, en relació al blog. He conegut gent meravellosa i l'experiència mai l'oblidaré. Ha estat bonic rebre la revista en aquests dies de Nadal per acabar l'any amb un bon regust.





                                       
                                                                          

LA MEVA FELICITACIÓ DE NADAL 2011

DETALLET DEL BIEL I LA JANA

lunes, 2 de enero de 2012

He estat uns dies de vacances sense publicar gens, però tinc pendent un parell de fotos del Biel i la Jana. Moltes gràcies guapos!



Related Posts  for WordPress, Blogger...